Viva la vida

Missade Les Bleus entré på grund av träning men den var tydligen inte något vidare värd att hurra för. Bra att Italien - Holland var riktigt underhållande istället men helt åt helvete med resultatet. Inte nog med att man ska hantera en lirare som Sneijder, nä man ska tampas med gubben med pipan matchen igenom också. Han var tydligen domare, men  då kan jag tycka att det är lite synd att han glömde bort sin uppgift - att döma - mellan varven. Bedrövligt.

Saknar vi inte Pippo?

.. .. ..

Under helgen har jag förlustat mig i konsumtion. Att säga att jag gick nuts är en underdrift. Bästa köpet blev, utan konkurrens, en tisha som kommer komma otroligt väl till pass imorgon 18.00. Har till och med tvingats att lämna återbud till korpen. Ja, för imorgonkväll träder båda min länder in i turneringen. Hjärtat bankar hårdare för Ryssland, det har det alltid gjort och det kommer det alltid att göra. Men visst hade det varit fint med blågula framgångar också.

Ryktas om folkfest nere på Avneny imorgonkväll. Jag hoppas jag får fira den i ett segerrus med Russia-emblemet intill hjärtat.

.. .. ..


Jag har klarat mig undan pollenkänslighet. Jag kan äta det mesta även om jag kan få en plötslig släng av allergi om spenat, lever eller kallops kommer på tal. Men, stort MEN, blir jag stucken av mygg, knott och liknande blir det svullnad. Oj vilken svullnad det kan bli. Kan bland annat berätta att jag knappt kunde öppna ena ögat när lite turkiska mosquitos kalasat på mitt face under en natt som spenderades med öppen balkongdörr down there. Vi hade lite problemas med att manövrera AC:n, ok. Vad jag skulle komma fram till var att jag är livrädd för dessa blodsugande små bestar.

Märkte till min stora bedrövelse att jag missat putta ner myggstiftet i träningsbagen ikväll men i Georges med-kit finns både det ena och det andra. Gick lös med ett spray över alla hudytor som skulle blottas ute i skatåsslingorna när den största av stora rävprofiler smög förbi och flinade förnöjt.

-Är det där baby-oljan eller?

Visst att min prins kan komma på sin vita springare när fan som helst men nä, det var faktiskt bara myggspray. Från Kina nyss hemkomna Jonna, som cirkulerat i periferin kom då med det heta tipset - det finns baby-olja med myggskydd. Javisst, det hade hon minsann sett där borta i risstamparland. Anti-mosquito tydligen.


I Skatås ikväll: Pixbo dam, Pixbo herr, Challengers dam, Challengers herr, IBF/IBK Göteborg m.fl. Kändistätt.

Var nära att åla bort till IBF Göteborglägret och fråga om jag fick byta lag för kvällen. De spelade fotboll. Vi sprang segintervaller.


.. .. ..



Coldplay - Viva la Vida

Kommentarer
Postat av: Gäääfet

Ja men kanske en match i fotboll mot göteborg?

Tror vi skulle vinna.. vi har ju erfarenhet från korpen ;) hehe



Avenyn idag?

2008-06-10 @ 07:31:41
Postat av: N

2008-06-10 @ 08:53:17
Postat av: Niklas Halmstad



Så du påstår att Italien var värda att vinna ...



Tacka vet jag Halmstads försäsong... 9 km på Tylösand ...Sedan strandfotboll eller Ultimate....kl 19.00 Tisdag och Torsdag...



Dags att byta klubb...

2008-06-10 @ 08:55:03
Postat av: Ref:

Hur mycket du än ville att dina spagetti gubbar skulle vinna igår så var det knappast den gula mannen med pipas förtjänst att dom fick stor däng :)



Go Dutch/Nedeland/Holland

2008-06-10 @ 12:50:40
Postat av: jonna

guu va gott med spagetti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback