Skönhet kommer inifrån

Vi har ju, som bekant, fått nya tränare i Surte. I och med det har det tillkommit en del nya inslag i träneriet. För det första ska vi ha kontinuerliga konditionstester. För det andra ska vår vikt bokföras, vilket har väckt en och annan ångestladdad reaktion hos flicksen. För det allra mesta försöker jag ha en laid-back attityd till vikt då jag vet det är jävligt lätt att trilla dit och få en sjuklig relation till mat, kanske allra helst som tjej. När viktkollen presenterades reagerade jag personligen inte heller något nämnvärt.

Ikväll var det så dags för omgång nummer två av springa-2,4-så-jävla-fort-du-bara-kan-och-marsch-iväg-till-vågen-efteråt. Delmoment ett gick långt över förväntan. En liten nätt putsning kan man säga. Det kan ha haft en viss betydelse att jag sist hade två målvakter bakom, nu två kenyanas framför mig men det ska jag låta vara osagt. Sedan var det ju det här med delmoment två. Hon den där tjejen som inte är så nojig över sin vikt skulle kliva upp på vågen. Självförtroendet var det inget större fel på efter konditionstriumfen, det kunde bara inte gå fel.

Ungefär som 1.10 in följande
klipp lät det. Så var det tydligen med min avslappnade inställning. Kan tänka mig att stackarna på Kungälvs kyrkogård hörde illvrålet och vände sig i sina gravar. Kan också  bara nämna som lite kuriosa att om det fortsätter i samma takt kommer jag att ligga på bortåt 80 pannor vid jul. Då kanske jag i och för sig kan sätta P för både Wickström, Liljehöök, snurrfinter och dylikt. Passa er bara för Karelina. Sa jag förresten att brottning står på schemat imorgon?






Rasija har gått och blivit lite av ett poplag. Jasså minsann, nu passar det?

-Man blir ju jävligt trött på alla dessa trophy-fans.

Det börjar bli hög tid för de där äckliga spanjackerna att åka ur nu. De brukar ju gilla det har jag hört. Ledsen men det kan bara inte vara Spaniens tur i år heller.

Vad sysslar turkarna med då? Är det så att jag inte ska kunna få min skönhetssömn i natt heller? Igår höll en viss Stieg Larsson mig vaken med sin dramatiska upplösning av Flickan som lekte med elden. Blir det röd seger i afton vet jag vad som kommer hända. Samma sak som hände i Antalya (åtskilliga mil från Istanbul) när Galatasaray slagit Fenerbache i det stekheta derbyt. Det är så turkarna funkar vid viktiga segrar nämligen - man ur huse, in i närmsta bil och häng på tutan. Bara häng.


Låt oss bara vänta och se om det finns energi nog för att bjuda på fin service imorgon på haket. Das hak.


Kommentarer
Postat av: Ass tränaren

Underbart inslag, det ligger en hel del i det..... Skönheten sitter absolut på insidan, sedan är det alltid lättare att få chansen att visa sin fina insida när man har en fin utsida......

Men vi ska ju bli bäst... och då kommer många saker gratis om man fortsätter som ni nu gör. Bra jobbat av dig under försäsongen och det syns på testerna också.....

2008-06-26 @ 10:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback