13 cm

Efter att ha utsatt en halvkrank kropp för ansträngning under gårdagen var väl inte hjärtat i allra bästa form. Inte blev det heller bättre efter den mest spännande bandymatch jag sett sedan juniorderbyna Nässjö och Vetlanda emellan sent 90-, tidigt 2000-tal.

Kungälv blev en bröback kort tidigt i matchen och det skiftade väl inte i de mest färggranna kulörer för de blårödas del med tio man på isen. Underläge 3-0 och Trollhättans stolthet, Gripen, såg starkare ut.

Men inte heller ikväll skulle Kungälvs formidabla segersvit brytas. De tog sig samman, vände och vann till slut med 6-4. Publiken, mig inlkluderad, var i extas. Nu är det hela trettio matcher sedan någon rådde på IFK och det stinker Elitserie lång väg.

Forza Kungälv olé olé...

.. .. ..

Jo jag stannade ju till vid Lisebergshallen en stund tidigare idag också. Två av Sveriges bästa damlag möttes tydligen. Det jag minns var ett par hyfsade IKSU-kassar, godkända insatser av Silva och Simonsson samt att jag satt och undrade hur det gick mellan Mullsjö och Älvstranden.

Mullsjö drog visst längsta strået och håller till i superduperligan nästkommande säsong. Mullsjö Allmänna Idrottssällskap. Kan inte undvika att tänka lite sekt när jag hör namnet men unnar dem inte desto mindre platsen även om Partille-Älvstrandensatsningen hade blivit ungefär hundra gånger mer intressant om Piraterna hade gått upp. Sedan blir väl Mullsjö Kommun ganska tvungen att hosta fram en ny hall för Gunnarsbo kan väl rimligtvis inte på något sätt få dispens för att användas i SSL?

Jodå, nädå så'attee.. Det blir nog bra.

.. .. ..

Igår lirade
Grunden Bois i Ale Gymnasium. Det var en internmatch på 2 x ca 5min som pågick i våra periodpauser. Jag hade bara äran att se deras inmarsch då eftersom det finns en viss tradition av att infinna sig i omklädningsrummet i periodpauserna. Lite synd kan tyckas då somliga menade att den matchen hade högre underhållningsvärde än vår. Säga vad man vill om sådana uttalanden men den glädje som dessa lirare uppvisar lär värma den kallaste människa.

Idag var de på plats i Liseberg och således fick jag också se dem in action. Helt jävla underbara lirare.

Surte skulle visst ha varit de som bokade in dem först. När så Pixbo hade ringt och frågat om de hade lust att spela idag också hade de tvekat lite. De visste inte om de skulle orka spela två matcher på en och samma helg.

Stort av dem att ställa upp och sprida glädje och värme. Äkta.

.. .. ..

Angående Melodifestivalen har jag ett antal frågor.

1. Vad i hela fridens dar har Bengtzing gjort med sitt hår?
2. Hur lyckas Perelli gå lika obehindrat i 13cm höga klackar som en annan gör i sneakers?
3. Hur många timmar har Perelli spenderat på gymmet de senaste månaderna?
4. Skulle någon kunna luska fram numret till Sibels sång-coach? Hade kunnat döda för att ha hennes pipa.

.. .. ..

Dimitrij Medvedev nu då. Det talas om korruption och valfusk. Finns förmodligen ingen annanstans i världen...

.. .. ..

Imorgon har demonerna från Botkyrka/Södertälje den berömda kniven på strupen. Hade gärna sett dem på slutspelsplats då sista omgången är avklarad men frågan är om det är värt tappade Caperiopinnar. Låt oss, hur som helst, hoppas på en sevärd match!






-Knock! knock!
-Who's there?
-Me. I kill you!


Kommentarer
Postat av: Pich

Jo då,
Kuba, Nord-Korea och i många delar av Afrika där kan du också hitta valfusk. Det är ju sunda diktaturer där medborgaren sätts i första rummet. Eller vänta nu.....har jag fått det om bakfoten?

2008-03-04 @ 15:34:49
Postat av: Anonym

Eventuellt skulle man kunna kika västerut också...

2008-03-05 @ 08:08:40
Postat av: Pich

Det är ett högst demokratiskt val i USA som till viss del pågår just nu. Måhända förbaskat invecklat men alla har ju rösträtt till skillnad från i Ryssland där Putin i praktiken är den enda med rösträtt. Skrämmande utveckling.

2008-03-05 @ 09:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback