Igång

Även jag har retat mig på all uppmärksamhet kring Jihde.

"Visst att han är bra men så jävla bra är han inte. Han springer ju som en kärring."

Men när man ser det hat som fullkomligt blixtrar mot honom från vissa håll (läs i Falun) blir man mörkrädd.

1. Han har förmodligen inte bett om att bli innebandyns affischnamn.
2. Han hanterar ändå sin position föredömligt.
3. Han verkar vara en go gubbe från Småland.

Trots att AIK är långt ifrån mina favoriter var det ändå lite fint att han fick avgöra.

Sn kan man undra om Kranberg var medveten om att det han gjorde mot Johansson fångades otroligt fint i live-sändningen. Höll Falun som segrare i skogshuggarfajten men efter den sänkningen vetifan. Det övergår mitt förstånd att man kan tänka på att mangla ner motståndare samtidigt som man är på väg in för att fira en slutspelsseger.


Tydligen lite bråkstakeri och utdelade kort nere i Liseberg också. Slutspelet verkar vara igång.



Kul att soumilajnen tryckte dit Täby.

NOT.  Bättre lycka i Tibble.

.. .. ..

Matchen mot Partille igårkväll vanns med 8-3. Inte mycket att orda om. Det är något visst med att möta sitt gamla lag. Lite som att springa på ett gammalt ex. Även om otroligt många ansikten i PIB för mig är rätt obekanta och även om man alltid vill göra mål och vinna matchen är glädjen ändå inte fullständig. Låt oss nu inte bli alltför djupa gällande en B-lagsmatch.

All lycka önskas nu PIB i kvalet. Inte lika mycket spänning nu efter att koalitionen med Älvstranden är genomklubbad i och för sig. Förväntar mig ändå att Üll håller mig uppdaterad via sin briljanta blogg om inte annat.

Fick för övrigt höra talas om en potentiell hemmaarena. Intressant, oväntat och framför allt jävligt spexigt.

Tillbaka till själva matchen en kortis. Kan inte annat än att gå loss i en tokhyllning på Jonnas insats som back. Jonna Leek, även i Varberg kallad "Jonna Liiiik", övertygar allt mer som försvarsklippa. Inte fel att sitta inne på hennes offensiva kvalitéer där bak.

.. .. ..

Hade zappat in Debatt på ettan medan MSN entrades. "Blondinbella" och Ebba Von Sydow satt och försvarade sina hysteriskt konsumtionsinriktade bloggar fram tills ämnet byttes mot en diskussion om Irak. En vän föreslog att de båda blondinerna skulle medverka även i den debatten. Hade kunnat bli underhållning på hög nivå det.

.. .. ..


Skridskovirtuosen har idag påbörjat sitt 26:e levnadsår. Grattis brusch.







Kommentarer
Postat av: Jonna

haha, tack du grettan!
bightig back där bak.

Postat av: Uppsala-Eva

Vad har du emot Storvreta och/eller deras finska spelare? Själv hoppas jag innerligt att tråk-Täby åker ur med fötterna före!

2008-03-16 @ 15:40:38
Postat av: Johanna

Jonna, jag bju'r på den!

Uppsala-Eva, jag har inget emot Storvreta. Å visst kan täby va tråkiga men sen kan dom även va helt sjuka.

2008-03-16 @ 21:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback