Pardon my french

Excusez-moi. Det var bara 2,1 mil idioterna lunkade runt idag. Bara.

.. .. ..

Grämer mig lite över att jag inte filade bättre på det franska ordförrådet inför tentan. Jag menar ord som fingerborg, garnnystan, begravningsbyrå och sinnesrörelse borde ju sitta som ett smäck.

.. .. ..

Det första som händer idag på haket är att jag kånkar iväg med tre tallrikar till ett sällskap som slagit sig ned i ena hörnet. Hinner servera två av dem innan jag ser vem den tredje i gänget är - ingen mindre än the gorgeous keeper från Pixbo anno 04/05 (bästa årgången har jag hört) - Annika Sundberg. Det var min själ inte igår. Hon var tydligen nyss hemkommen från The Big Apple med sin Freddan.


Fick senare under arbetspasset intrycket av att det är lite stek att sitta på uteservering under Göteborgsvarvsdagen. Maken till roséflöde har sällan skådats på haket och det var backslick, versace-glajor och finrök så det stod härliga till. Kan ju i och för sig ha varit en slump att roséförsäljningen steg med ungefär 300% just idag. Eller är det stek?

Börjar annars komma till rätta ganska bra. Har känt av stämningen ett tag nu och skurit till en roll som jag tror att jag ska kunna leva med samtidigt som den fungerar i personalgruppen. Blev dock lite osäker på vad det är för människor jag har omkring mig när jag hittade följande lapp uppsatt på kontorsdörren:

image30

Mening ett är en uppenbar lögn.
Mening två bygger dessutom på att så är fallet. Eller vad syftar "den" på?
Lägg slutligen gärna märke till smileyn som lagts till, kanske för att tona ner allvaret i uppmaningen en smula. Skoja till det lite. Vara lite lustig. Lite käck. Eller nåt.

Om jag hade fått i uppdrag att göra en lapp som skulle leverera samma budskap till läsaren, skulle jag kort och gott skrivit:

Stäng dörra!

Var gång jag sedan såg den skulle jag tänka på elake skomakaren i Barnen Bullerbyn, likna chefen vid honom och näsfnissa lite småländskt för mig själv.

.. .. ..

Detta är något jag ser fram emot.


Kommentarer
Postat av: Gäääfet

Ska bli kul o lunka coopers test i morgon... vilja idioter gör det? hehe ;)

2008-05-18 @ 21:27:05
Postat av: Tarjeielin

Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback