Bonka Bodil


-Ja ba herregud vad gör dom? Åh! en pass! Åh en till, nämen va e detta liksom - tre passar på raken!


Då är vi nog allesammans med på vilken nivå vi snackar om. Men nog så charmigt ändå.

Ikväll blev det en komfortabel seger med 4-1 mot Bodil. Ja, de kallade sig på det viset. Var snuddande nära att fullborda ett alldeles oäkta hattrick i slutminutrarna när jag försökte mig på att så där retligt lobba lädret över motståndarkeepern. Nåt jävla snöre turade upp en fot och räddade den. Well well, tre pinnar och lite stänk är ändå gott. Blev även kallad till Korpiaden som går av stapeln nu på lördag. Korpcup, alltså. Sounds smashing, doesn't it?

Det var tydligen någon i Bodil som hade ett antal allsvenska matcher på meritlistan. Jag hoppas för svensk damfotbolls skull att det var både många år och kilon sedan. Som den solklara stjärna hon var som dominerade matchen fullständigt (eller inte) var det på sin plats att visa attityd vid tackandet. Madame Nonchalante, tillika capitane hade förstås inte besvärat sig med att ta reda på vad motståndarna hette. Järnvägen, Superstar. Järnvägen heter vi.

.. .. ..

Dagens bit. En gammal tryckarklassiker från mellanstadietiden. Förmodar att det var Gustav som gällde då. Det var mycket Gustav på låg- och mellanstadiet. Jag var ihop med Gustav ibland. Ibland var han ihop med Sara. Då var det kämpigt.

På tal om människor från back in the days. En av mina tightaste väninnor från Vrigstad har nu klämt ut ett litet flickebarn. Stora gratulationer och alla lycka önskas! Sätt henne i tennisskola så snart hon är på fötter vetja. Eller golf kanske, nä det är för jävla segt att titta på. Kör på tennis!

Kan inte annat än tänka herre jesus kristus, vad jag ligger efter.


Tar en söt dröm på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback