Geek

Kursen i konflikthantering inleddes med en djupdykning i gruppbegreppet. Kom på mig själv med att sitta och dra paralleller till olika lag jag ingått i under årens lopp ungefär konstant. Än en gång kände jag tacksamhet inför att fotboll och innebandy var innesporterna i Vrigstad back in the days. Att mina föräldrar inte tog den där klubbmästerskapstiteln på så stort allvar då när jag var typ 10. (Även om en lyckad tenniskarriär hade bringat en och annan slant mer till mitt stackars sparkonto.)

Lagidrott berikar på ett annat plan.



Söndagens TV-puckenliknande glädjescener dokumenterades
tydligen.

Jobbar aktivt med att förebygga sådana reaktioner inför Derbyt med Djävligt stort D på fredag.


Huokko, som för övrigt inte uppskattar att jag kallar henne Huokko (Vet inte om Jonna Geek* är att föredra?), levererade den ena genomskärande diagonalaren efter den andra på gårdagens träning. Forwards som omskolas till backar har otroligt ofta en alldeles särskilt fin blick för spelet. Måste säga att hon fungerar suveränt på sin nya backposition. Keep up så stänker vi sönder Tjalls på fredag.


* Efter att ha varit den drivande i ryggsäcksbetällningen (fruktansvärt orock'n roll men när min axel satte igång en högljudd strejk efter allt bag-kånkande, köpte till och med jag ändå ryggsäcksförslaget), och sedan anlänt till samling med 1) vattenflaskan chict nertryckt i nätsidofacket à la tradtionell lärarstudent och 2) skorna fastspända utanpå i någon slags back-packerstil blev Jonna "Jonnalik" Leek omedelbart Jonna Geek.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Vilka plötsliga påhopp, vad har jag gjort för att förtjänat det?



tagit hand om din klubba kanske?

2008-11-05 @ 14:09:15
Postat av: Johanna

Höjde ju dig till skyarna sen va ja tvungen å tona ner det lite! :) Du vet att jag är innerligt tacksam Jonna. LOVAR att det inte blir fler påhopp!

2008-11-05 @ 14:43:39
Postat av: Jonna

Ska jag behöva säga att i ditt ytterfack på väskan befann sig en banan, och i väskan kunde man hitta en påse med apelsinklyftor, precis som när man var liten.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback