Next: Tjalls.

Så ja!

Hade ju hemskt gärna velat kunna säga att jag, som den genuina härförerska jag är, erövrade bollen på egen planhalva vid ställningen 3-3, snurrade upp hela Färjestadens försvar för att sedan snärta in den upp i x:et. Nu var det inte riktigt så det gick till. Vår terrier
Soffi, som för övrigt går från klarhet till klarhet, köttade på något märkligt sätt bollen fram till mig och jag valde för en gångs skull att avlossa dunderbössan trots att ett antal Färjestadsförsvarare skymde.

Sedan tycker jag att det var lite väl ofint av Eva, Simon och Biff-Malin att dra upp ett sådant mönsteranfall och hänga dit 5-3:an som litegranna förtog min status som mathchjälte.

Likväl - tre förbannat viktiga och sköna poäng inför den 250 personer stora och förbannat goa publiken. Kan inte ha varit vidare angenämnt att rulla hemåt mot da island in a da sun för ölänningarna.

Undrar så det flundrar om det var the hair-cut som gjorde att jag äntligen fick näta. Den där simsonhistorien kanske inte är någonting annat än kvalificerat skitsnack.

Mina kära lilla syssling Martina har gått och blivit capitano i Färjestaden. Tror det ligger i släkten det där med kaptenskvalitéer, bara att ytterst få har förstått mina.



Fanns de som sa att jag såg extremt lycklig ut efter att ha fått hänga. Går ju lite emot mina rock'n roll principer egentligen och jag grämde mig ordentligt över att jag inte hade lyckats se mer sval och oberörd ut. Sedan kom jag hem, trött som en stackars gulagarbetare, och insåg att jag inte hade en susning om var eller när introduktionen för den nya delkursen skulle hållas idag. Fy fan va jag är rock'n roll, tänkte jag och så landade jag på plus-minus-noll där.

Tråkigt att sedan se att jag skulle infinna mig för introduktion först 14.00.
Tråkigt att ha en hel förmiddag att bara döda.
Tråkigt med sovmorgon. Särskilt på en måndag. Särskilt med tre nyinförskaffade pinnar.

På fredag väntar en ny het fajt. Challengers, eller tjalls som de också kallas, har bjudit in oss till min gamla hemmaarena Partillebo. Kan vara ett av de större prestigemötena denna säsong. Höll nästan på att kissa ner mig när en utmanare drog igång trash-talket under gårdagen.

-Du! Sargbitarna ska flyga!




Oooooooooooo!



Kommentarer
Postat av: Dagg

Ja det va VM-guld status på den målgesten. Det blev inte mindre roligt av att er hyggligt engagerade speaker dessutom tyckte det va på tiden och utbrast i ett "Äntligen"!

2008-11-03 @ 11:49:15
Postat av: Johanna

Men daggsie var du där!? Haha... om vi snackar innebandy-VM-guld så tycker jag nog ändå inte det är konstigt att en 4-3 kasse mot Färjestaden i dam dvi 1 södra framkallar samma känslor! Ja jesus vilken glöd det är på honom! Det var inte det lilla "äntligen" heller! :) Btw, låt oss boka upp en kväll snart!?

2008-11-03 @ 13:17:32
Postat av: Magg

Besviken Gratj....menar du att du inte såg den formidabla hejaklacken högst upp på läktarn??!?

2008-11-03 @ 15:59:17
Postat av: veteranen

du ville ju hets eller missuppfattade jag? :D

2008-11-03 @ 16:14:51
Postat av: Johanna

Ja e hemskt ledsen maggs.. fokus på matchen tydligen. Men himla kul att ni va där, synd att det inte blev utbyte av några ord och kramar efteråt bara.



Veteranen: Åjo, jag blev bara helt paralyserad av den rivstarten!

2008-11-03 @ 16:35:30
Postat av: veteranen

tycker jag upphämtade mig rätt bra med jay leno förut... ;)

2008-11-03 @ 18:14:37
Postat av: Dagg

Absolut kvällsbokning snart!

Men ska vi verkligen behöva ta med pom-poms nästa gång så vi syns?! :o/ Bara så du vet så kommer jag vara i P-bo på fredag. Kräver en Silvia-vinkning då så jag vet att du vet att jag vet att du vet att jag är där.

Uppfattat?

2008-11-03 @ 19:03:26
Postat av: Gäääfet

Undra vem det är som ska flyga med sargen!?! hehe

2008-11-03 @ 22:21:20
Postat av: simon

ne då vi släpper sargen tjejer å kommer in i matchen i stället...vi vet ju vad som är viktigast...MÅLEN....haha

2008-11-03 @ 22:38:38
Postat av: Gäääfet

Ah precis, MÅLEN! Räcker inte att skjuta 40 skott, det är MÅLEN som räknas. hehe...

Nu sitter dom ju där dom ska me, skotten! ah!

2008-11-04 @ 12:13:35
Postat av: G.

Dock väldigt svårt att skjuta när man ligger bakom sargen....

2008-11-04 @ 20:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback