Dagens triumf

När min 21 år gamla goda väninna, tillika nyblivna utmanare, blivit omnämnd som veteran pånya damsajten under gårdagen, kände jag mig ruggigt nära pensionsålder här på mina 23. Idag blev det dock återupprättelse. Det var en av alla välartade elever som mitt under matematikgenomgången avbröt mig:

-Asså hallå hur gammal är du egentligen? Du ser värsta ung ut!

Gjorde ett glädjeskutt inombords medan jag påpekade att det inte hade någon som helst relevans där och då och fortsatte sedan briljera med min fantastiska metodik på vita tavlan.

Vad handlar förresten det där överanvändandet av "värsta" om? Väldigt vanligt bland kidsen nowadays alltså. Det är i och för sig betydligt mycket bättre att de säger "Det här är värsta jobbigt!" än "Fan vad jobbigt det här är!". När jag själv cirkulerade som högstadiekid på Hofgårdskolan i Sävsjö körde jag nog mest med "Det är typ hur jobbigt som helst!". Det var "typ" som gällde på den tiden.

Kommentarer
Postat av: Danne Doppsko

Jag tycker oxå du ser värsta ung ut =)

Postat av: S.Flöjt

Välkommen in i lärarvärlden....

Det är bara att lära av eleverna...lev i nuet...

2008-10-02 @ 21:33:57
URL: http://www.metrobloggen.se/larare
Postat av: Bengt

kåt gubbe 34..... den där skon

2008-10-03 @ 10:52:50
Postat av: B.

Å jag fick visa leg när jag skulle köpa snus igår....Den du...31 år. Men kassörskan sa att det kunde vara mössan som gjorde att jag såg så "ungdomlig" ut. Så nu kommer jag att ha mössa på mig varje dag!!! ;)

2008-10-03 @ 16:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback