Huokko

Ibland kommer inte energin till en när man behöver den. Det kan vara lite motigt, kämpigt och allmänt grått. Då brukar jag försöka pep-talka mig själv. Gärna högt så andra hör. Principen bygger lite på - fake it 'til you make it. En vanlig line är då:

-Livet är en fest och jag är inte bara bjuden - jag är hedersgäst.

Rim och allt. Idag kontrade Huokko med sin variant:

-Livet är en efterfest och jag får ligga mest.

Huokko, Huokko, Huokko.

Nämnde senare för denna Huokko att en god väninna övervägde att söka extraknäck som krokimodell, vilket man då kanske kan tycka att hon borde hålla koll på vad det är. Hon såg dock ut som ett enda frågetecken och undrade:

-Krokimodell? Är det någon matematisk formel eller?



Lycka till med matematikstudierna!

Kommentarer
Postat av: Jonna "Huokko"

Nemen, det var de värsta påhoppen jag varit med om....heh.

Postat av: Hagel

Vad är motsatsen till pythagoras sats?

Krokimodell





2008-09-11 @ 11:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback