I'm lovin it..

Drömmer mig tillbaka till tiden då man inte behövde åka buss, spårvagn och bil till träningarna. När det tog ungefär 56 sekunder att ta sig från hemmet till Vrigstad Sporthall (och då tog man det också i en riktigt vacker takt skall sägas). När man tog emot innebandysäsongen med öppna armar bara av den anledning att man inte längre behövde cykla de där bedrövliga fem minutrarna till Tallåsen för att träna fotboll. Nu är var träningsafton ett projekt. Det är väl bara att gilla det. För det är väl det man gör.

Sitter också och lackar på att skolledningen där min praktik är förlagd planerar in brandövningar och friluftsdagar som gör att det blir lektionssvinn i franskan. Ska det verkligen vara nödvändigt? Min planering krackeleras ju fullständigt här. Sedan är frågan - Har jag kommit en bit på väg i min lärarprofessionalism när jag reagerar så här eller är jag bara ett steg närmare att bli en gammal nucka? Det var ju faktiskt inte så värst länge sedan som brandövningar och friluftsdagar av undertecknad klassades som livets grejer. Nä, det var väl ungefär vid samma tid som jag hade hemmaarenan alldeles runt hörnet.

Ah... those were the days, jag säger då det.


Kommentarer
Postat av: Beundrare från Nynäshamns IBK



Måste hylla det ryska bidraget till Bloggvärlden!

Gratjova:s blogg! Denna ryska tös visar prov på inteligens och humor i sin blogg, det gör ju inte saken sämre att hon mellan varven tacklar omkull motståndare på innebandybanan samt ser ut som en överaskande sommardag i december! Grattis Gbg!

Glid gärna in och läs hennes blogg=garanterad underhållning!



Jag har den länkad till vänster.

Gratjova - grym bloggare!

Postat av: G...gymnasielärare sedan 8 år!

Angående din reaktion...du håller på att bli språklärare och därmed anammar du den inneboende kultur som finns i denna krets; avsky för allt utom det egna ämnet, klagan över skolledningens brist på förståelse samt en känsla av att alla samhällslärare egentligen är kommunister!

Snart kommer också kraven på förtur i kopieringsrummet, bärandet av dräktkjol tillsammans med eccoskor samt en outtalad önskan om att prygla alla omotiverade elever med stålkätting när de inte vill lära sig alla uuuuunderbara och såååå praktiska glosor inom franskt kulturliv!



Bara så du vet!

2008-09-23 @ 10:53:26
Postat av: cake

jag längtar till den dagen jag får se johanna i dräktkjol och eccoskor!

2008-09-23 @ 13:21:31
URL: http://cakes.blogg.se/
Postat av: Ronny

Hej Grettan, det är inte jag som kopierat från min blogg och lagt här, dock står jag för hyllningen, du är en bra bloggare!

2008-09-23 @ 14:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback