tightare eller sjukare?

Jag kan uppskatta träningsvärk. Om det stramar litegrand i skinkan eller längs magrutorna ( ja för dem har man ju...). När det känns som att man kanske är på väg att tighta till sig.

Idag var dock värken av mer obehaglig sort. Det är i sådana lägen man förstår vad gamla mormor menar när hon säger "jag har ont i hele skrövet". Man känner sig som minst 75 och tvivlar inte en sekund på att någon elakartad höstflunsa är på ingång. Resultatet blev att det som skulle ha varit den lilla power-napen som lades in efter huttig morgonpromenad (jag vet, jävligt orock'n roll men det fanns faktiskt en praktisk vinning i den) och frulle blev en tre timmar lång slaf i fosterställning. Jag som hade planerat en disciplinerad förmiddag i studiernas tecken.



Nämen ser man på. Känner inte vi igen det
här problemet?



Jag finner ju det oftast otroligt roande att se innebandy och då företrädelsevis live. Då blir det lite småtråkigt att man, om man bor i Göteborg, fram till slutet av oktober kan se en superligamatch live. En hemmamatch för Pixbo under de sex första omgångarna. Märkligt. Nåja, det finns säkerligen en mycket vettig förklaring. Just den är ju mot Täby, som tydligen ska vara något i hästväg denna säsongen, så man får väl som vanligt tänka - det kunde ha varit värre.

Intressant att se hur det går för Mullsjö mot just detta Täby imorgon. Och visst är det lite småsjukt att det bjuds mer superligamatcher i Jönköping än i självaste Göteborg?



Imorgon ska tränarduon presentera El Capitano och hennes två assisterande. Jag har legat lite lågt i promotandet av mig själv i den rollen då många har ansett att jag inte är i närheten av kaptensmaterial, men tänkte såhär på upploppet dra iväg ett par argument som kan vara läge att ta i beaktande.

- Senast jag var kapten, vilket också kan ha varit enda gången det har hänt, slutade det med att jag ledde mitt team till SM-guld. Vadsbohallen - Mariestad, det var där det hände. Trots vedervärdiga fiskbullar som bränsle knöt vi ihop säcken och tog skol-SM-guldet hem till Vetlanda.

- Ikväll tog jag det mogna beslutet att åsidosätta Idol för en stunds insupande av Konsten att föra konstruktiva samtal i konflikter, vilken bör vara en fördel att besitta för kvinnan vars arm kommer prydas av den åtråvärda bindeln. Jag skulle nog kunna säga att jag är fullärd.

Blir oerhört besviken om jag inte kommer hem från träningen en bindel rikare imorgon efter detta alltså.



Om någon som är här och lurar sitter inne på information om när Mia och Klara hade tänkt säsongsstarta - vänligen delge denna! Har letat med ljus och lykta utan resultat.




Och med det tackar jag för mig och önskar godkväll.





Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja det där problemet känner jag igen, men kan inte riktigt sätta fingret på från vart jag känner igen det...hmm....

Postat av: Michey

Svårt att hitta ngt om Mia o Klara



Men här är 2st previews iaf...haha



http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1126539



http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1128597

2008-09-18 @ 13:17:14
Postat av: Johanna

Har redan sett dem och visst bådar det gott.. :) tack ändå!

2008-09-18 @ 20:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback